Sistemul de esapament este conceput pentru a reduce viteza gazelor provenite din arderile din motor si temperatura acestora. Pe de o parte, esapamentul permite controlarea nivelului de zgomot al vehiculului si, pe de alta parte, limitarea emisiilor poluante conform legislatiei actuale.

Sistemul de esapament ajunge la temperatura normala de functionare dupa minim 5 km si astfel calatoriile foarte scurte sunt propice coroziunii premature. La aceasta se adauga si socurile termice cauzate de succesiunea de porniri si opriri frecvente ale motorului. Aceasta uzura poate duce la aparitia unor zgomote stridente.
In prezent, sistemele de esapament sunt compuse dintr-o multime de elemente scumpe. Cuprinde unul sau mai multi catalizatori, un sensor de oxigen, poate chiar si o toba de esapament in doi timpi. Exista chiar si o teava de esapament care nu este proiectata doar pentru a purifica conductele de sub autovehicul, poate fi realizata din metale premium, in unele cazuri cu teava dubla de evacuare. Exista scuturi de caldura din metal pe sasiu care previn aprinderea ierbii uscate de la gazele de esapament.
Care sunt elementele care fac conexiunea acestor componente? Cateva coliere de etansare si puncte sudate. Ce anume tine totul la un loc? Cateva bucati de cauciuc si de coliere. Ce anume mentine totul aliniat? Acele cateva bucati de cauciuc si de coliere. Defectiunile sunt normale si variaza de la cauciuc rupt pana la puncte de sudura defectuoase.
Inainte de a suferi aceeasi soarta costisitoare descrisa pana acum, luati-va timp pentru a realiza o inspectie normala a sasiului – este usor. Pentru a incepe, ridicati elevator autovehiculul. Acum sunteti pregatit pentru a arunca o privire mai de-aproape.

Tampoanele
Orice tampon defect trebuie inlocuit fara intarziere – chiar daca sistemul de esapament pare sa fie inca suspendat.     Un tampon defect se traduce prin faptul ca atunci cand sistemul se misca in sus si in jos cand se afla in miscare, un efect de zvacnire trece prin articulatiile de cauciuc si punctele de sudura. In final, cauciucul se rupe si punctele de sudura crapa.

 

scut protectie sistemul de esapament

 

colier imbinare sistemul de esapament

Imbinarile de evacuare In cazul in care exista un flux intens pe directia sus-jos in cadrul sistemului de esapament datorita unui tampon defect, bridele si imbinarile pot prezenta defectiuni. Daca un punct de sudura este fisurat la toba de esapament sau la un punct de vibrare, atunci se pot inlocui partile componente. O alta alternativa pentru a economisi bani, ar fi taierea tevii de esapament si o parte a gatului de imbinare, apoi instalarea unei conducte de conexiune scurte si fixarea acesteia cu bride. In situatia in care o imbinare realizata cu ajutorul unui colier nu este fisurata, dar exista totusi o scurgere de gaze de esapament, indepartaticolierul uzat. In cazul in care capetele tevii sunt foarte distorsionate, va fi necesara utilizarea unui dispozitiv de alungire a tevii pentru a o remodela. Pe de alta parte, puteti separa tevile, indepartati rugina si apoi aplicati un strat de etansare a tevii de esapament.Reasamblati si instalati un colier de mare capacitate, care poate tolera mai mult cuplu, astfel incat sa se creeze o imbinare fara scurgeri. Multe sisteme sunt proiectate cu o imbinare de tip cordon localizatta la galeria de evacuare sau la teava in forma de Y a galeriei. Aceasta imbinare este realizata prin intermediul unui surub cu arc. Caldura poate slabi actiunea arcurilor, iar imbinarea poate prezenta fisuri. Incercati pur si simplu sa strangeti suruburile, dar in cazul in care arcurile s-au deteriorat sau sunt slabite, inlocuiti suruburile. Acestea sunt vandute, odata cu arcuri noi, in magazine specializate de piese auto.

In cazul in care o imbinare de tip cordon este foarte ruginita, merita sa incercati inlaturarea acesteia cu un solvent puternic. Apoi, indepartati-o si verificati daca poate fi salvata printr-un procedeu de curatare, instalarea unei noi garnituri de chiulasa si reasamblarea cu noi suruburi si piulite (gauriti bolturile ruginite daca este necesar).
Specializarea noastra este in servicii ce tin de evacuarea masinii precum sudura tobe, inlocuire racord flexibil si reparatii ale sistemului de esapament. Davyo Auto Shop oferă cu mândrie din anul 2014, o manoperă de calitate in sudura tobe, servicii de reparatii tobe și de sudura racord flexibil pentru masina dumneavoastra.

Servicii prestate:

mecanica auto in sectorul 6
inlocuire filtre si ulei motor
inlocuire elemente de articulatie
inlocuire kit distributie
diagnoza auto
instalatii GPL in sectorul 6
revizii GPL in sector 6
inlocuire vaporizator GPL

sudura tobe in sectorul 6
reparatii tobe de esapament sector 6
sudura racord flexibil
inlocuire toba esapament (finala, intermediara)
inlocuire colier esapament
inlocuire catalizator auto
inlocuire filtru de particule ( dpf )
incarcare instalatie cu freon

Service Auto Autorizat RAR pentru inlocuire sisteme catalitice (catalizator, filtru de particule)
NU TOATE ATELIERELE AU AUTORIZATIE PENTRU A PUTEA INLOCUI SISTEME CATALITICE

Pentru orice problema cu sistemul de esapament ne puteti contacta pentru a stabili o programare in vederea constatarii la