Cati kilometri rezista un filtru de particule DPF si ce putem face pentru a-i prelungi durata de viata?
În timp, aceste filtre trec prin numeroase procese de regenerare pentru a arde toată acea cenușă rezultată în urma combustiei din motor, astfel că se degradează odată cu trecerea timpului și a numărului de kilometri. Este foarte important să mergem cu mașina puțin mai turat și să o ducem și la drumuri ceva mai lungi pentru ca acest filtru să poată efectua procesul de regenerare.
Filtrele de particule sunt prezente pe mai toate mașinile moderne echipate cu motoare pe motorină, ba chiar au început să fie montate și pe mașinile cu motoare pe benzină. Aceste filtre sunt menite să capteze particulele mari, nocive, care formează efectul de fum negru, iar apoi le ard la temperaturi foarte înalte.
O mașină diesel folosită foarte mult timp în oraș este cea mai predispusă la astfel de probleme. DPF-ul nu își va putea face regenerări și va ceda. De altfel, dacă un DPF începe să se blocheze, va apărea presiune în evacuare, pentru că gazele nu vor avea un parcurs la fel de liber, așa că vor pune presiune pe turbină, lucru ce va duce la cedarea acesteia. Astfel că ieșirile periodice la drum lung și condusul la turații corecte sunt practici ce pot prelungi viața acestor filtre. De asemenea, nu trebuie să opriți motorul dacă filtrul este în plin proces de regenerare.
În general, aceste au o durată de viață cuprinsă între 100.000 și 500.000 de kilometri, în funcție de cum sunt motoarele. În medie, ele vor rezista aproximativ 200.000 de kilometri, dar acest lucru este influențat de modul de exploatare, dar și de producătorul filtrului.
În cazul în care filtrul este intact, nu are fisuri și nici elemente topite, el poate fi spălat cu ajutorul unor proceduri speciale în centre specializate pe acest lucru.
Ce stil de de conducere trebuie adoptat ?
În scopul de a finaliza procesul de regenerare, temperatura in interiorul filtrului de particule trebuie să crească si sa fie mentinuta la o anumita valoare.
În timpul funcționării normale, cum ar fi conducerea in mediu extraurban, temperatura si presiunea gazelor de esapament este suficientă pentru a finaliza procesul fără nici o masura suplimentara.
Dacă se conduce în mediu urban, cu opriri frecvente si perioade lungi de functionare la ralanti, temperatura și presiunea gazelor evacuate se reduc considerabil. În această situație, nu sunt conditii ca dpf-ul sa beneficieze de o regenerare activa. Dacă apare această situație, soferul este informat de iluminarea unei lămpi de avertizare si un mesaj în ecranul de informații al vehiculului.
[…] iluminarea unei lămpi de avertizare si un mesaj în ecranul de informații al vehiculului. sursa: davyoauto.ro Category : Curatare DPF PreviousHello world! […]