Martorul de bord Check Engine, de foarte multe ori panicheaza soferul, insa, daca este atent la ce incearca sa iti transmita acesta, poti scapa de cheltuieli foarte mari cu privire la posibile defectiuni ale masinii.
Afla ce trebuie sa faci atunci cand se aprinde martorul de bord Check Engine din articolul nostru, astfel incat sa fii pregatit pentru orice situatie.
De asemenea, daca esti interesat, te invitam sa citesti si articolul nostru despre martorii de bord principali ai unei masini.
Ce este martorul de bord Check Engine?
La masinile mai noi, controlul electronic este gandit pentru monitorizarea si diagnosticarea elementului de putere, cunoscut si ca ECM. Acest factor ii permite soferului sa invete intr-un timp util despre situatiile care pot aparea cu privire la functionarea motorului si sa ia masurile necesare.
Martorul de bord Check Engine este indicat de pictograma cu imaginea motorului. Imediat ce aceasta pictograma s-a aprins, este recomandat sa se gaseasca un service fiabil pentru a se efectua o diagnoza a motorului.
Cauze care determina aprinderea martorului de bord Check Engine
Aprinderea martorului de bord Check Engine, de cele mai multe ori indica o problema tehnica, precum una dintre urmatoarele:
- Capacul deschis al rezervorului de combustibil. Asigura-te ca busonul este inchis bine;
- Alimentare realizata cu combustibil de calitate slaba. Sistemul reactioneaza uneori si la calitatea combustibilului, iar solutia este ca acesta sa fie inlocuit cu unul de o calitate mai inalta;
- Nivelul uleiului, scurgerile de ulei sau chiar fisurile in bloc;
- Defectiuni la nivelul pompei de combustibil;
- Duzele murdare. Este recomandata, in acest caz, curatarea lor;
- Sarmele sau bobinele de inalta tensiune defecte;
- Defectiuni cu bujiile. Este recomandat sa verifici performanta bujiilor, si daca este cazul, sa le inlocuiesti;
- Defectiuni la nivelul sondei lambda;
- Catalizatorul spart. Aceasta defectiune se rezolva prin inlocuirea acestuia.
Ce faci cand se aprinde martorul de bord Check Engine?
- Asculta sunetul motorului cu atentie in timpul rularii;
- Urmareste turatiile pentru a putea sa detectezi pierderile de putere;
- La prima oprire, verifica racordurile si furtunurile situate sub capota;
- Inainte de a pleca, lasa masina la ralanti si urmareste daca esapamentul scoate fum gris au albastru;
- In cazul in care se intampla ca martorul sa nu stea aprins, ci sa clipeasca, opreste urgent si cheama o platforma auto, care sa iti transporte masina.
Cum descoperi ce probleme anunta martorul de bord Check Engine?
Acest martor este pus in legatura directa cu sistemul de monitorizare si diagnosticare computerizata. Asadar, aprinderea acestuia este semnalul care ar trebui sa trimita cat mai curand catre o verificare a starii tehnice a masinii cu un aparat de diagnoza prin portul OBD-2.
Imediat ce este conectat la aparatul de diagnoza, sistemul genereaza un cod de eroare care prezinta nivelul la care s-a produs defectiunea.
Aceasta verificare este recomandat sa se realizeze in cadrul unui service autorizat.
Daca intampini probleme cu martorul de bord Check Engine, vino la Davyo Auto pentru o diagnoza precisa, care sa identifice problema cu care se confrunta masina ta.
catback, catless downpipe, cele mai bune instalatii gpl, downpipe, evacuare custom, evacuare custom inox, evacuare sport, evacuari custom, evacuari custom inox, evacuari inox, filtre gpl fratelli, fratelli pret, fratelli software, gpl expert, gpl fratelli, gpl prelungirea ghencea, inlocuire catalizator, inlocuire kit distributie, inlocuire racord flexibil, instalare fratelli bucuresti, instalare gpl, instalare gpl fratelli, instalatie fratelli pret, instalatie gaz auto, instalatie gpl, instalatie gpl fratelli, instalatie gpl fratelli pret, instalatie gpl landi renzo, instalatie gpl pret, instalatie gpl tomasetto, instalatii gpl, instalatii gpl bucuresti, instalatii gpl fratelli pret, instalatii tomasetto, itp sector 6, mecanica auto, mecanica auto bucuresti, montaj gpl, kit gpl, montaj instalatie gpl, montaj toba, racord flexibil, rampa injectoare gpl fratelli, reparatie toba, reparatie toba sector 6, reparatie tobe, reparatii gpl, reparatii toba, reparatii tobe, reparatii tobe esapament, revizie fratelli, revizie gpl, revizii fratelli bucuresti, rezervor gpl fratelli pret, service auto gpl fratelli, service auto sector 6, service fratelli, service gpl sector 6, sistem evacuare custom, statie itp, sudura esapament, sudura racord flexibil, sudura toba, sudura tobe, sudura tobe bragadiru, sudura tobe esapament, sudura tobe esapament sector 6, sudura tobe sector 5, sudura tobe sector 6, sudura tobe sectorul 6, toba esapament, toba finala, toba inox, toba intermediara, toba sport, verificare itp