Pentru mulți dintre noi, folosirea unei mașini nu mai este un moft, ci o necesitate. Conducem aproape in fiecare zi, iar buna functionare a aparatului de aer conditionat este esentiala, mai ales in zilele caniculare.
De ce este important să verificați regulat sistemul de climatizare al mașinii dvs.?
De cele mai multe ori, principalul motiv care ne determină să verificăm că sistemul de aer condiționat al mașinii noastre funcționează în parametri normali este să ne asigurăm propriul confort termic și să eliminăm mirosurile neplăcute din călătoria noastră.
În plus, aspectele de sănătate sunt, de asemenea, considerații foarte importante. Igienizarea regulată a unităților de aer condiționat este foarte necesară pentru a elimina riscul nostru de a dezvolta boli pulmonare din cauza bacteriilor produse în interiorul sistemului de aer condiționat.
Mai mult, funcționarea corectă a acestuia va duce la o îmbunătățire semnificativă a ratei de consum de combustibil și a protecției mediului.
Prin urmare, această inspecție regulată nu trebuie trecută cu vederea, deoarece sănătatea noastră și confortul nostru în timpul călătoriei depind de ea și ne protejează de eventualele inconveniente.
Cum funcționează aparatul de aer condiționat?
Sistemul de aer condiționat al unei mașini poate fi privit ca un circuit închis, foarte rapid, care conține două răcitoare conectate printr-o conductă prin care circulă un agent frigorific numit Freon.
În primul rând, freonul trece printr-un compresor, unde devine foarte fierbinte și creează o presiune foarte mare. Freonul este apoi trimis printr-o conductă la un condensator unde este transformat într-un lichid prin condensare cu ajutorul unui ventilator. Lichidul este apoi filtrat din impurități și circulat de la radiatorul de aer condiționat al motorului prin supapa de expansiune către radiatorul habitaclului. Lichidul sub presiune este transformat în gaz rece și trimis la evaporator. Acest lucru asigură în mod eficient temperatura dorită în interiorul mașinii.
Procesul de racire continua asadar continuu, asigurand confortul termic necesar, mai ales in zilele caniculare.
Cum ne dăm seama dacă ceva e în neregulă ?
Temperatura din mașină este un prim aspect care semnalează că instalația de climatizare are o problemă. În cazul în care pornim aerul condiționat, iar acesta suflă aer, însă nu răcește, este absolut necesară o vizită la un service auto pentru a putea identifica care este sursa problemei. Cel mai adesea, printre motivele principale care determină apariția acestei probleme se numără fie pierderea proprietăților freonului și necesitatea reîncărcării acesteia, fie existența unei defecțiuni la unul dintre componentele sistemului de climatizare. În unele cazuri mai nefericite, cauza poate fi chiar apariția unei fisuri la nivelul sistemului, intervenție ce presupune mai mult de lucru și care este mai costisitoare.
Scurgerile vizibile în mașină reprezintă o altă situație cu care ne putem confrunta la nivelul instalației de climatizare, fapt ce semnalează un nivel scăzut al freonului. Aceste scurgeri pot apărea în gurile de aerisire, în jurul compresorului sau chiar în mașină.
De asemenea, în cazul în care activați aerul condiționat al mașinii și nu auziți cuplajul ambreiajului electromagnetic, înseamnă că nu există suficient freon în instalație.
Care sunt etapele încărcării cu freon ?
- Conectare. Echipamentul de încărcare freon se conectează la instalația de aer condiționat a mașinii.
- Evacuarea freonului. Se scoate freonul vechi și uleiul din sistem cu ajutorul unui echipament special.
- Vidarea sistemului. Sistemul se videază pentru a îndepărta umiditatea și pentru a detecta eventualele scurgeri.
- Umplerea instalației de AC. Se efectuează alimentarea cu freon și ulei nou pentru compresor, în cantitatea prescrisă de către producător.
- Testul de funcționare. Se testează dacă sistemul funcționează corect și se realizează verificarea parametrilor funcționali ai instalației.
- Deconectare și verificare finală.
Despre noi
Specializarea noastra este in servicii ce tin de evacuarea masinii precum sudura tobe, inlocuire racord flexibil si reparatii ale sistemului de esapament.
Davyo Auto oferă cu mândrie din anul 2014, o manoperă de calitate in sudura tobe, servicii de reparatii tobe și de sudura racord flexibil pentru masina dumneavoastra.
Servicii prestate:
mecanica auto in sectorul 6
inlocuire filtre si ulei motor
inlocuire elemente de articulatie
inlocuire kit distributie
diagnoza auto
instalatii GPL in sectorul 6
revizii GPL in sector 6
inlocuire vaporizator GPL
sudura tobe in sectorul 6
reparatii tobe de esapament sector 6
sudura racord flexibil
inlocuire toba esapament (finala, intermediara)
inlocuire colier esapament
inlocuire catalizator auto
inlocuire filtru de particule ( dpf )
incarcare instalatie cu freon
Service Auto Autorizat RAR pentru inlocuire sisteme catalitice (catalizator, filtru de particule)
NU TOATE ATELIERELE AU AUTORIZATIE PENTRU A PUTEA INLOCUI SISTEME CATALITICE
evacuare custom, inlocuire catalizator, sudura racord flexibil, montaj toba, racord flexibil, reparatie toba sector 6, reparatii tobe, sudura racord flexibil, sudura toba, sudura tobe, sudura tobe sector 6, Tips, toba esapament, toba finala, toba intermediara, evacuari custom, evacuari inox, reparatii tobe esapament, inlocuire racord flexibil, mecanica auto
mecanica auto bucuresti, sudura tobe esapament sector 6, inlocuire kit distributie, inlocuire racord flexibil, sistem evacuare custom, sudura tobe, reparatii tobe, sudura tobe esapament, sudura tobe sectorul 6, evacuari inox, evacuari custom, sudura tobe bragadiru, sudura tobe sector 5, evacuare custom, evacuare custom inox, evacuari custom inox, downpipe, catback, catless downpipe, catted downpipe, toba inox, toba sport, evacuare sport